Nadat we de fotografie opdrachten af hadden ben ik met
een collega combinatiefunctionaris "Media" gaan bedenken hoe we van
elke locatie de mooiste foto per klas konden selecteren (dit kan ook een
handige -ICT-collega zijn).
Ik had in mijn hoofd de kinderen via een online
platform een stem hierin te geven maar geen idee hoe we dat konden aanpakken.
Gelukkig vond mijn collega de site "wordpress". Hij heeft de site
ingericht en ik kon als editor foto's en commentaar bewerken. Voordeel is dat
de site niet zomaar via google te vinden is. De kinderen reageren enthousiast
op het blog en voeren hun opdracht als 'huiswerk' uit.
Toen was het zover: de dag van de Fototocht! Gelukkig
was het droog (het was net na die snikhete dagen, met onweersvoorspellingen).
De eerste groep kwam bij het Fort aan en zetten hun
fietsen direct neer op een plek die fototechnisch niet handig was. Daar hadden
we niet aan gedacht maar was ook snel opgelost. De introductie verliep goed,
vlot en de kinderen gingen aan de slag. De wisselingen gingen op tijd en 30
min. per ronde was net goed. Sommige kinderen vonden het te kort, maar wij als
organisatie hadden de tweede dag -toen het regende- de indruk dat het vooral in
de derde en vierde ronde te lang was (we waren allemaal binnen, deze rondes hebben
we ook ingekort).
De fototocht is geslaagd: de kinderen vonden het leuk,
er zijn mooie foto's gemaakt. In schriftelijke reacties gaven kinderen aan dat
ze het Fort mooi vonden, nog wel vaker wilden komen, veel geleerd hebben over
fotografie van de aardige 'commandanten' (vrijwilligers). Wat ze het
allerleukst vonden varieerde tussen alle kinderen, ieder had voorkeur voor een
andere locatie. In de bijlage zijn een paar foto's te zien.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten