dinsdag 25 juni 2013

Het fotoproject begint vorm te krijgen!




Na overleg met de fotografie docente hebben we besloten dat de kinderen een verovering van het Fort in beeld gaan brengen. Dit gaat in vier 'etappes' die overeenkomen met vier locaties: verkennen (achter het riet), binnenvallen (bij de poort), belegeren (bij de kazemat), binnen! Elke locatie moet gevonden worden aan de hand van een 'zoekfoto'. We ontdekten bijvoorbeeld dat de inrichting van het Fort aan de Drecht overeenkomt met een groepsfoto met soldaten uit de leskist, dus die moeten ze namaken met hun eigen 'maten.' 














Op elke locatie moeten ze vervolgens een totaalbeeld fotograferen, een detail en een foto maken met mensen in beeld. 
Het was even stoeien totdat we de opdracht en organisatie zover 'versimpeld' hadden dat het overzichtelijk werd. In die zin loont samenwerking tussen kunstenaar en docent. In dit geval was ik als combinatiefunctionaris de 'afgevaardigde' van de school maar groepsleerkrachten hebben nog meer zicht op organisatie van groepswerk.  

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen